top of page
  • תמונת הסופר/תKarin Zemlinsky

קצת מידע על אהבה

עודכן: 11 בדצמ׳ 2023

אם נערוך סקר מיקרי בין אנשים רנדומליים ונאתגר אותם להגדיר אושר, כנראה שרוב התשובות תכלולנה את המושג אהבה בתוכם.

אבל בואו נעצור רגע, יש כל מיני סוגים של אהבה כנראה שרובנו נתקלנו ברובם גם אם לא טרחנו לסווג. אבל אפשר לסווג, ומעניין להסתכל על מערכות היחסים שבנינו בחיים שלנו ולראות את הסוגים השונים מקיפים אותנו. יש סוגים שבהחלט מעידים על היותנו בסוג של צומת, יש שמעידים על בגרות ושלמות ובכל מקרה התבוננות והכרה במציאות היא תנאי לשיפור, ומי מאיתנו לא רוצה להיות הגירסא הכי טובה של עצמו?


ולהלן הסוגים - אהבה ללא תנאי כמו של אמא לילדים שלה, או כמו בין אחים. - התאהבות שבה אנחנו רק רוצים להתמזג עם השני, נופלים לאהבה ולא בוחרים אותה. - אהבה שמתפתחת מאוד לאט, קשר עמוק המבוסס על אינטימיות והיכרות מעמיקה. - אהבה מבוססת על תנאי, כזו שבה אנחנו אוהבים אבל כי יש איזה צורך שנקבל מענה עליו, כמו, מעמד חברתי או כסף לדוגמא. - אהבה מאנית, כזו שאין בה שליטה ריגשית, כן יש בה המון קנאה והזוגיות תהיה מאוד רכושנית. - אהבה קלילה מבחינה ריגשית, אין בה התחייבות או אינטימיות והיא מלווה בתחושות של קלילות, הומור וכיף.


הסוגים הללו שתיארתי מאופיינים כולם בצירופים של שלושה מימדים: התחייבות, תשוקה, אינטימיות. בכל אחת מהאהבות כל מימד מקבל משקל אחר והצירופים השונים מרכיבים סוגים שונים של אהבות.

כמובן שכשמגיע אלי לקליניקה זוג נשוי, אחד החשובים יהיה להבין מה המשקל של כל מימד באהבה שלהם ועל מה אותה אהבה מבוססת.

זה לא תמיד גלוי ופשוט כמו שזה נשמע וברגע שזה ברור אפשר להתחיל לעבוד. מזמינה אתכם לחקור איזה סוגי אהבה אתם יודעים לתת.


קארין זמליינסקי

0544993378


מהי אהבה?
מהי אהבה?

214 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page